تازه ترین ها
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 1 اسفند 1392برچسب:, توسط آوا |
 
سیاسی > هر نوع رشدی که بدون آزادی باشد رشد اسلامی نیست/ هیچ کس حق ندارد به بهانه روشن‌فکری عوامل فساد را تئوریزه کند
بدون نظر
 
رحیم پور ازغدی:
هر نوع رشدی که بدون آزادی باشد رشد اسلامی نیست/ هیچ کس حق ندارد به بهانه روشن‌فکری عوامل فساد را تئوریزه کند
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۰:۵۶ ب.ظ
چاپ خبر
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این که آزادی به معنای لیبرالیزم نیست، گفت: هیچ کس حق ندارد به بهانه روشن‌فکری عوامل فساد را تئوریزه کند.
رحیم پور ازغدی

به گزارش خبرنگار صبح توس، حسن رحیم ‌پور ازغدی دقایقی قبل در جمع نخبگان فرهنگی مشهد در موسسه جوانان آستان قدس، اظهار کرد: دین و فرهنگ به بخش درونی و شخصی دارد و به هیچ عنوان الزام بردار و اکراه بردار نیست و با زور هیچ انسانی را نمی توان مسلمان کرد.

 

وی تصریح کرد: همه فرهنگ ها و تمدن ها یک مسیر را طی نمی کنند بلکه بعضی به سمت رشد و بعضی دیگر به سمت تباهی در حرکت هستند.

 

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که همه ابعاد رشد برای همه بشر به یک اندازه روشن نیست بیان کرد: خداوند انسان را مختار، آزاد و آگاه آفریده است و در همه عالم انسان ها تفاوت رشد و سقوط، خوبی و بدی را می فهمند ودروغ، دزدی، خیانت، ظلم در همه فرهنگ ها عملی ناشایست محسوب می شود.

 

رحیم پور ازغدی با تاکید بر این که فطرت انسان به سمت خدا در حرکت است، اظهار کرد: خداوند انسان را آگاه و آزاد آفرید و هر انسانی تفاوت بین خوبی و بدی را می فهمد و در انتخاب بین آن دو آزاد است.

 

وی تصریح کرد: خداوند برای هر شخصی یک پیامبر درونی فرستاده که به وی دائما هشدار می دهد ولی بعضی مواقع انسان به آن توجه نمی کند.

 

رئیس شورای انقلاب فرهنگی عنوان کرد: بخش اعظم کارکرد فرهنگ، جنبه های تعلیم و تربیتی در زمینه ارتقای آگاهی بشر و نحوه استفاده از آزادی است.

 

رحبم پور ازغدی ببیان کرد: حکومت دینی در بخش فرهنگی باید از طریق شفاف سازی قدرت تشخیص افراد را ارتقا بخشد و این امر باید بدون سلب آزادی صورت گیرد چون اگر یک حکومت با ارعاب، تهدید به دنبال ایجاد جامعه اسلامی باشد، به جای جامعه اسلامی منافق پرورش می دهد.

 

وی با اشاره به این که منظور از آزادی، آزادی به معنای لیبرالیزم نیست، خاطر نشان کرد: اسلام کسی را به زور به بهشت نمی برد ولی در مقابل کسانی که افراد دیگر را می خواهند به سمت جهنم سوق دهند می ایستد و هیچ کس حق ندارد به بهانه روشنفکری عوامل فساد را تئوریزه کند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که بگوییم ارزش و ضد ارزش معنی ندارد گفت: این گفته فلسفه لیبرالیسم است و این حرف از نظر معرفت‌شناختی و اخلاقی اشکال دارد.

 

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: هر نوع رشدی که بدون آزادی و آگاهی باشد رشد اسلامی نیست و آزادی در اسلام بر حقوق مادی و معنوی دیگران هم تاکید دارد و در راس حق الناس، حق فرهنگی است و اگر عده ای با انتشار مقاله، فلسفه و ساخت فیلم مردم را در معرض خطر فکری و فرهنگی قرار دهد در حق الناس خیانت کرده و در آن دنیا باید پاسخگو باشد.

 

وی با بیان این که از نظر اسلام لباس در خیابان مسئله‌ای خصوصی نیست چون خیابان حریم خصوصی نیست، عنوان کرد:وقتی یک ملت به آگاهی و آزادی برسد در عوض اینکه حکومت ملت را نگه دارد، ملت می‌تواند حکومت را هم نگاه دارد و حکومت دینی باید برای نظارت مردم فضا را باز بگذارد و این شرط مشروعیت نظام است، این ملت نظام را اصلاح می‌کند.

 

رحیم پور ازغدی افزود: این ملت تربیت شده حضرت امام(ره) است و حکومت بر این ملت بسیار سخت است چون مردمی آزاد و آگاه دارد چون حکومت بر ملت احمق آسان است ولی حکومت بر این ملت سخت است، مگر آنکه فرهنگ مردم عوض شود.

 

وی تصریح کرد: حکومت دینی در اغلب مسائل باید زمینه رشد و آگاهی دینی و فرهنگی را از طرق مختلف فراهم کند ولی باید با عواملی که اقشار جامعه را به سمت فساد می برد مبارزه فکری کرد و زمانی که در حال توطئه فرهنگی له صورت سازماندهی شده هستند باید با آن برخورد کرد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.